Bonfire for Censored Angolan Newspaper

This weekend’s edition of the weekly newspaper Semanário Angolense ended up in a bonfire. Last Saturday morning, Media Investe, the company that owns the Angolan weekly Semanário Angolense, decided to censor the edition, of October 27, because it included an almost full version of the speech of the National Union’s for the Total Independence of Angola (UNITA) leader, Isaías Samakuva, on the State of the Nation. Journalists from Semanário Angolense told Maka Angola that Media Investe, a company controlled by high-ranking officers of the State Security and Intelligence Services (SINSE), ordered the burning of the copies of the newspaper that had already been printed. Maka Angola obtained a digital copy of the censored newspaper edition, which includes the speech of Samakuva on pages 8, 9 and 10. The October 23 speech of the leader of the main opposition party, was in response to president Dos Santos’ refusal to address the […]

Read more